عکس | دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با خانواده شهید رنجبر
کد خبر: 4161988
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

عکس | دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با خانواده شهید رنجبر

به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، معاونین و جمعی از اعضای جهاددانشگاهی استان گیلان به‌منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا با خانواده شهید ولی رنجبر و جانباز سرافراز احمد شمسی‌پور در شهرستان فومن دیدار کردند.

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با خانواده شهید ولی رنجیر در فومن

به گزارش ایکنا از گیلان، به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی معاونین و اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان امروز، 21 مردادماه با همراهی فرماندار، مسئولین هلال احمر و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فومن با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با آرمان‌های شهدا و امام(ره) تجدید میثاق کردند.

جهادگران جهاددانشگاهی پس از قرائت زیارت عاشورا و گل افشانی مزار شهدای والامقام فومن، با آزاده و جانباز سرافراز احمد شمسی‌پور و خانواده معظم شهید ولی رنجبر دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در این دیدار‌ها ضمن تجلیل از جانفشانی‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: امروز امنیت، آسایش و پیشرفت خود را مدیون جوانان برومندی هستیم که با ایثار و شهادت طلبی‌های خود باعث عزت و سربلندی ما شدند لذا وظیفه داریم راه این عزیزان را ادامه دهیم.

گفتنی است؛ پاسدار شهید ولی‌ رنجبر متولد سال‌ 1343 در روستای نوده‌‌ فومن‌ بود که در اسفندماه‌ 1364 فرماندهی‌ یک‌ اکیپ‌ اطلاعات‌ عملیاتی‌ در منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ به‌ ایشان‌ واگذار شده‌ بود، پس‌ از جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ لازم‌ و شهادت‌ همرزمان‌، راهی‌ مرز ایران‌ شده‌ و در این‌ راه‌ پربرف‌ و پرفراز و نشیب‌، ناگهان‌ با برخورد به‌ یک‌ مین‌، پنجه‌های‌ پای‌ چپش‌ و همچنین ‌زیر زانوی‌ پای‌ راستش‌ مجروح‌ شد. با توجه‌ به‌ تجربیاتی‌ که‌ در مناطق‌ جنگی‌ کسب‌ کرده‌ بود، با همان‌ وضعیت‌، از یک‌ رودخانه‌ طویل‌ عبور کرد و به سختی به‌ راه‌ خود ادامه‌ داد. جیره‌ غذایی‌ که‌ همراه‌ داشت‌ به‌ اندازه‌ سه‌ روز او بود، اما شهید رنجبر ده‌ روز از آن‌ استفاده‌ کرده‌ بود.

این شهید پس‌ از ساعت‌های‌ بسیار دشوار‌ به‌ نزدیکی‌ مرز ایران‌ رسید که باید از یک‌ شیب‌ تندی‌ عبور می‌کرد اما‌ موفق‌ نشد. شهید رنجبر لحظه‌ به‌ لحظه‌ به‌ دلیل‌ شرایط‌ دشوار بدنی‌ و جراحات‌ وارده‌، ناتوان‌تر و بیهوش‌ می‌شد و در چنین‌ شرایط‌ سختی‌، سجاده‌ا‌ش‌ ‌را زیر آسمان‌ کردستان‌، برفراز کوه‌های‌ سلیمانه‌ گشود و آخرین‌ نماز را بجا آورد و در نهایت کنار سجاده ‌روبه‌ قبله‌ در پنجم‌ اسفند 1364 به‌ شهادت‌ رسید. آزاده و جانباز احمد شمسی‌پور هم سال 1363 پس از مجروحیت در منطقه عملیاتی شرق دجله به اسارت نیرو‌های بعثی درآمد.

انتهای پیام
captcha